lördag 22 oktober 2011

Elaka kommentarer sårar

Hej.

Jag vill börja med att säga att jag verkligen uppskattar er, mina läsare! Ni är bäst! Jag älskar att logga in på morgonen och läsa alla mysiga kommentarer ni skrivit under kvällen. Även när jag tittar in efter jobbet och ser att så många besökt min sida. Stor kram till er alla! Puss!

Men.

Jag blir ledsen när man skriver sårande kommentarer. Att säga att jag är en hora,  ful eller korkad gör mig ledsen. Ingen förtjänar att få läsa sånt. Om du nu tycker att jag skriver dåligt och ogillar mig, varför fortsätter du läsa? Mår du själv bättre när du klankar ner på andra människor? Jag tänker liksom att du måste ha ett jäkligt kasst liv i övrigt eftersom du spenderar så mycket tid på att förpesta andras liv?

Jag vill verkligen inte slösa min egen eller er läsares tid på detta ämne, men jag tycker det känns viktigt att ta upp. Ord är människors sätt att kommunicera, ett sätt för människor att byta information och dela känslor. Ord går rakt in i hjärtat. När du skriver hemska saker till mig sticker det i mig som en kniv.

Kanske kommer jag lära mig att inte ta åt mig. MEN DET SKA INTE BEHÖVAS. Sluta näthata nu! :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lätta ditt hjärta <3